Inleiding en keuze programma
Op mijn stage bij Social Elephant hebben ze ook nog een ander bedrijf. Dit bedrijf heet de podcast jungle. Hiervoor heb ik een boekingsmodule gemaakt met simplybook.me. Dit programma hebben we gekozen, aangezien onze concurrentie dit ook gebruikte en de flow overzichtelijk is en je zo veel producten / locaties erin kan zetten als jij wil.


Voordeel van simplybook
Het voordeel ook voor ons is dat je een overzichtelijke agenda hebt waarin je kan zien wanneer welke klant heeft geboekt. Deze agenda kun je ook syncen met je Google Calendar waardoor je alles meeneemt en op 1 duidelijke locatie kan zien. Dit zorgt er ook voor dat klanten niet dubbel kunnen boeken en krijg je daar dus geen problemen mee.

Het begin
Om te beginnen bij simplybook moet je een van hun templates kiezen. Je bent hier niet volledig vrij in wat wel een nadeel is. Ik ben door alle templates heen gegaan en heb uiteindelijk gekozen voor boekingtroll. Dit heb ik gekozen omdat er een duidelijke Progress bar is als je aan het boeken bent. Ook vind ik de tijd module hiervan het meest overzichtelijk. Veder pas je ook de branding aan op deze pagina naar de branding die jij wil gebruiken. Hieronder zie je nog wat afbeeldingen van de flow die je doorloopt en hoe het overzichtelijk en simpel gehouden word.



Categorieën maken
Toen de flow en het design gekozen was. Moesten we de categorieën gaan bedenken. Hier hebben we gekozen voor: Audio podcasts, Audio en Video podcasts en een Ervaar de studio. Deze categorieën hebben we gekozen, aangezien we 3 camera’s hebben dus video is mogelijk. Veder is ervaar de studio voor klanten die nog niet zeker weten of ze met ons willen opnemen. Hiermee krijgen ze een 25 minuten tour door de studio en het verhaal van de podcast jungle te horen.


Diensten maken
Hierna kwam het kiezen van de diensten. Wat bieden wij aan in de podcast studio? Wij bieden podcasts aan van 1 uur tot 8 uur. Mensen kunnen dus de hele dag in de studio zitten en in die tijd zo veel podcasts opnemen als ze zelf willen. Natuurlijk moeste hier ook prijzen voor komen. Deze heb ik bepaald samen met de eigenaar en toen online gezet. Hiervoor hebben we ook in de beschrijvingen gezet wat je inbegrepen krijgt bij een podcast als je dit huurt. Dat is:
✅ Makkelijk parkeren
✅ Professionele opname begeleiding
✅ Koffie en Thee
✅ Opname podcast audio
✅ inspirerende ruimte met kwalitatieve apparatuur
Extra services
Hierna kwamen de extra services die wij verlenen in de studio. Hier passen we tot op heden ook nog dingen op aan. Zoals extra sprekers of dat we deze nog net anders inrichten. We bieden veel extra services om klanten voor ons te laten kiezen. We willen graag laten zien dat we op veel kanten inzetbaar zijn. Van podcasts hosts tot podcast editing en tekst schrijven. Ook hiervoor heb ik samen met de eigenaar gezeten om de prijzen te bepalen.

Opneningstijden
Na alle services, categorieen en diensten te hebben uitgewerkt hebben we de openingstijden bepaald. Wij hebben de podcast studio open staan elke dag van de week van 09:00 tot 23:00. Dit zijn erg lange tijden, maar dit doen we omdat we willen laten zien dat je altijd bij ons kan opnemen. Als klanten boeken buiten ‘normale bedrijf tijden’ nemen we ook altijd contact met ze op. Dit zodat we weten wat er verwacht wordt en we dit ook kunnen regelen.


Betaalpagina
Als laatste kwam de betaalpagina. Hierbij heb ik een algemene voorwaarde voor gemaakt en toegevoegd. Het belangrijkste is dat als je de podcast 1 dag van tevoren afzegt moet je nog steeds 100% betalen. 1 week van tevoren betaal je 50% en 2 weken van tevoren betaal je 25%. Ook heb ik hier 3 vragen toegevoegd zodat we weten hoe we de studio moeten klaarzetten. en of er ervaring is met podcasting zodat we weten of we hier nog bij moeten helpen of dat dit allemaal duidelijk is. Hierna kunnen klanten gelijk boeken en afrekenen. Ook hebben ze nog de ruimte om een kortingscode in te vullen als ze deze hebben.
Eindresultaat
Aan het einde hebben we een mooie goed werkende boekingsmodule neergezet die nu gebruikt wordt door al onze klanten. Het voordeel hiervan is dat we nu niet alles zelf in de gaten moeten houden en inplannen over de mail. Klanten kunnen dit gemakkelijk zelf doen en het komt in onze agenda. Ook trekken we hier nieuwe klanten mee aan die nog niet eerder van ons gehoord hadden.
Je kunt de boekingsmodule ook zelf hier bekijken.
